امیرحسین رحیمی، وزیر دادگستری جمهوری اسلامی ایران در جریان سفر اربعینی خود به عراق در نجف اشرف با قاضی حسن سودی، رئیس دادگستری این استان دیدار و گفت و گو کرد.

رایزنی وزیر دادگستری ایران با رئیس دادگستری نجف اشرف

در این دیدار امین حسین رحیمی، ضمن تقدیر و تشکر از مهمان نوازی کریمانه ملت عراق از زائران ایرانی اربعین حسینی(ع)، مناسبات قضایی جمهوری اسلامی ایران با عراق را ممتاز خواند.

دو طرف با استناد به حجم بالای تردد شهروندان دو کشور، بر ضرورت تقویت همکاری‌های قضایی جهت کاستن از مشکلات آنها تاکید کردند.

در جریان این دیدار قاضی حسن سودی با تقدیر از پشتیبانی‌های جمهوری اسلامی ایران از عراق در مواقع حساس، هماهنگی تنگاتنگ کنسولی جهت کاستن از پرونده‌های قضایی شهروندان دو کشور نزد یکدیگر را خواستار شد.

قاضی حسن سودی ، رییس دادگستری نجف پس از این دیدار و گفت وگو از اتاق مشترک خدمت به زائران اربعین حسینی (ع) در محل کنسولگری کشورمان در نجف اشرف از نزدیک بازدید کرد و در جریان نحوه خدمت رسانی بخش های مختلف دستگاه ها و موسسات ایرانی به مراجعه کننده گان قرار گرفت.

سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در نجف اشرف با هدف انسجام بخشی به فرایند رسیدگی به مشکلات زائران ایرانی و پرهیز از موازی کاری بین دستگاه ها برای ارائه خدمت هرچه سریع تر و به موقع به ایرانیان در ایام اربعین حسینی اتاق مشترک خدمت راه اندازی کره است.

دستگاه ها و موسساتی که نمایندگان آنها در این اتاق مشترک خدمت حضور دارند، شامل بخش کنسولی وزارت امورخارجه، دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت و نماینده بیمه معلم به عنوان متولی بیمه زائران اربعین هستند و هر کدام به فراخور مسئولیت خود، وظیفه رسیدگی به گونه های خاصی از مسائل و مشکلات شهروندان ایرانی را برعهده دارند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.